Thursday, October 8, 2009

Week October 13

We are learning!
Language Art: Letter Mm. Make a set of cards with letters m/a/e/i/o/u. Encourage your child to remember the names and sounds of each letter as you show them. Make “m” hunt in the neighborhood, and when you go to the store or market.
Math: Shapes. This week we will study the rhombus and oval. Help your child in find this shapes at home or in magazines. Draw pictures of the shapes (circle, square, triangle, and rectangle) and help your child to remember the name of each shape. Ask him to describe, and compare the shapes. How many sides does it have? How many corners? Tell something that look like this shape… etc.
Science: “Pumpkin: cycle of life”. We have been taking care of pumpkin plants since 2 weeks ago. Know we are able to observe and record its growing process. You could enhance this experience at home by planting seeds and having your child take care of them.
Social Studies: Community Helpers. Through this unit students will become more aware of the role of community helpers such as firefighters, policeman, doctors, mailman, and teachers. If a member of your family or friend has one of these important professions have them talk to your child about his/her duties, and what they needed to do to become a professional.

Estamos aprendiendo!
Lenguaje: Letra Mm. Haga un set de cartitas con las letras a,e,i,o,u,m. Ayude a su niño a recordar el nombre y sonido de las letras a medida que usted se la muestra.
Estudios Sociales: “Trabajadores de la comunidad”. A través de esta unidad los estudiantes se harán mas consiente del rol de trabajadores en nuestra comunidad que estas siempre dispuestos a ayudar. Estos son los bomberos, policías, mensajeros, doctores y maestros. Si alguno de sus familiares o amigos tiene esta profesión, invítelos a hablar con su hijos de sus obligaciones y como lograron hacerse profesionales.
Matemáticas: Formas. Esta semana estudiaremos el rombo (diamante) y el ovalo. Ayude a su hijo a identificar estas formas en la casa, o en revistas. Dibuje las formas (circulo, cuadrado, triangulo, rectángulo) y ayude a su hijo a recordar el nombre de las formas.
Ciencias: “Ciclo de vida de la Calabaza”. Hace dos semanas plantamos semillas de calabaza. Ahora podemos observar y documentar su crecimiento. En casa usted puede ayudar a desarrollar la conciencia en su hijo de que las plantas son seres vivos cuando siembra semillas y le pide a su hijo que las riegue y las ponga bajo el sol.

Website of the week: literacycenter

No comments:

Post a Comment